petak, 1. srpnja 2016.

Preko zida

Restauracija starina stigla na mala vrata u 

Grad Biograd na Moru 

Ulaganje u starine(nepokretna kulturna baština) kao turistički proizvod: ugostiteljski obijekti, smiještajni obijekti, stmbeni obijekti..

Zahvaljujući g. A. Pelicariću (vlasniku jedinstvenog zdanja u srcu biogradske stare jezgre i uvaženom gradskom vijećniku) analizarni su problemi lokalne zajednice. Međuostalim ili baš zbog toga tu je i tema očuvanja nepokretne kulturne baštine. Osnovni problem je nedostatak svijesti o tom da je očuvana kulturna baština ono što stranci prvo primijete po dolasku na destinaciju ili je kulturna baština razlog njihova dolaska.

Nameće se pitanje: Zašto ispijanje kave u nekim gradovima uz more košta višestruko od drugih a odgovor se krije u tom da se kava pije na ugodno popločanom gradskom trgu sa restauriranom fasadom gdje pogled privlači ručno isklesan detalj od kamena. Posebno je važno pozvati na urgentnost i dosljednost djelovanja konzervatorskih službi odnosno g. Đinđića koji je i sam svjedok loših zahvata koji su se eto "provukli" kao prolazni. Da se ovaj tekst ne bi sveo na prozivanje pojedinaca od kojih svatko snosi svoj dio odgovornosti korisnije če biti analizirati uspješne primjere.  

Višeslojni problemi

U svoj šumi loših dizajn i arhitektonskih rješenja potrebni su dobri (jednostavni i zreli) primjeri kako bi se potaklo razmišljanje o ovoj temi. Tako izdvajam uspješan poslovni model ugostiteljskog objekta
Casa Vecchia koji je nametnuo konkurentski ambijent. Kako ne biste zaključili da su nam potrebna naknadna pamet da bi se došlo do dobrih poslovnih rješenja potrebno je dodatno probuditi svijest o važnosti razmijene informacija na ovu temu i angažmana domaćih kapaciteta za ostvarenje uspješnih poslovnih poduhvata. 
Nakon što se okupi dovoljan broj ljudi koji dijele razmišljanja na ovu temu može se pristupiti sustavnom radu.Već je trebalo pokrenuti uspješne primjere oko zajedničkih tema što je u ovom slučaju popločavanje starogradskih ulica posebno na južnom dijelu poluotoka u ulici kralja kolomana. Zamislite kako je samo važna ulica-kala-štrada... koja povezuje sve što se događa, one su naš krvotok. 
Političarima odnosno dobro organiziranoj većini u gradskom vijeću koji su ovu hitnu temu stavljali postrani zbog neznanja i pod opravdavanjem prioritetnijih potreba poručujem da razmisle prije nego nastave raditi cirkus na poluotoku, šetnici i ostalim dijelovima grada. U suprotnom doči če mo u situaciju da nismo u mogućnosti financirati ovako važan projekt.

Potraga na vlastitom potkrovlju

Kod pokretanja posla popularno nazvano razvoj projekata uvjetuje nam se mnogo toga.
Moderan način života uz kombinaciju tehnologije i agresivnu ekonomiju primorava nas na reagiranje prema unaprijed ucrtanim pravilima od kojih je uzimanje kredita ili prodaja nasljedstva jedno od nezaobilaznih načina financiranja. Slijedi podsjetnik na moguća rješenja pa odabir, potezanje za rukav raznih majstora u procesu radova na objektu a vremena je tako malo, obično oko 9 mjeseci znači od sezone do sezone. Pošto je turizam za mnoge od nas nužno zlo(način preživljavanja) spremni smo na par loših kompromisa koji se na kraju vide na kvaliteti pa nam se obiju o glavu.
U tom smislu nismo svi  pred određeni za vođenje ovakvih projekata ulaganja u turizam; ugostiteljske objekte, smještajne objekte. Buđet treba biti isplaniran i usmjeren.
Vjerovatno primječujete kako su dobre priče većinom vezane uz obitelj i tradiciju,  što bi onda bio preduvjet dobrog posla zaključite sami..

Posebnosti tradicije 

Robna marka ili Brend nije ništa drugo nego dobro upakirane pojedinosti nekadašnjeg-tradicionalnog obiteljskog života gdje je njegovan autentičan način pripreme hrane. Ambijent u objektu, zabavna događanja poput klapskog pjevanja sve u novom ruhu u svrhu lakše komunikacije proizvoda kulturnog turizma prema gladnim turistima sadržaja kulturnog turizma.

Zapadno od kraljevskog grada

Istra je regija toliko posebna i dobrostojeća da o tom nije potrebno trošiti riječi već je dovoljno zaviriti u neke njezine kutke i paralele same poteknu.. 

Umjetnost čuva tajne 

Svako mjesto uz more ima svog umjetnika ili svako mjesto ima svog Lera koji je eto nekim čudom tu među nama i radi neobjašnjive stvari.
Umjetnici su krivci za sve, oni su onaj tip osobe koji se nekima ne dopadaju a neki su spremni financirati njihov rad..Recimo da su oni ljudi od detalja, ideja, vizija i ostalog uvijek nekako spremni na propitivanje trenutnog kao i zaljubljenici u pojedinosti kao što su: nostalgija, sentiment..
Uostalom nije tajna da su kroz povijest mnogi umjetnici dolazili iz prekomorske Italije na duševnu okrepu upravo na ovu stranu jadrana.. Nameće se pitanje zašto se onda "bolji" restorani prodaju s predznakom Talijanski?   

Konzultacije na temu interijer dizajna i arhitekture uz najavu na broj 0981306924




Uložimo u trajne vrijednosti zajedno i postanimo turistička destinacija !

Nema komentara:

Objavi komentar